Zara krytykowana za nowe logo. Słusznie?

Zara krytykowana za nowe logo. Słusznie?

Zara postanowiła odświeżyć swój wizerunek i od jakiegoś czasu z dumą prezentuje nowe logo. Hiszpańska sieciówka postawiła na nieoczywisty redesign, o którym mówią i piszą wszyscy. Zamiast oczekiwanych “ochów” i “achów” pojawiły się głosy krytyki.

ZOBACZ: Burberry ma nowe logo!

Nowe logo Zary

Specjaliści od brandingu zgodnie twierdzą, że nowe logo Zary jest sprzeczne ze wszystkimi najważniejszymi trendami. Marki chcące odmienić swój wizerunek zazwyczaj idą w kierunku prostoty, stawiają na uproszczoną typografię i fonty bezszeryfowe. Zara poszła w zupełnie innym kierunku i nadała swojemu logo styl retro.

Opublikowany przez ZARA Piątek, 25 stycznia 2019

Nowe logo Zary w ogniu krytyki?

Nowe logo Zary pojawiło się m.in. na facebookowym profilu Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej. Pod grafiką nie brakuje komentarzy.

– Rozumiem że przesłanie to ciasnota w sklepach?

– Wpisuje się w obecne mody na brak jakichkolwiek zasad, dominację estetyki nad czytelnością, albo zupełną nieczytelność, im brzydziej tym bardziej cool. Minie miesiąc, efekt ekspozycji zadziała i się stanie niewidzialne a trochę później będzie się podobać.

– Oj tam, oj tam. po prostu wcześniej się nie mieściło w kwadracie. teraz się mieści – czytamy w komentarzach.

NOWA ZARA 😳

Opublikowany przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej (STGU) Piątek, 25 stycznia 2019

 

Eksperci słusznie zauważają, że hiszpański gigant postanowił zdecydowanym krokiem iść pod prąd. Czy nowe logo jest złe?

– Faktem jest też to, że stało się bardziej charakterystyczne. Obserwując zdecydowane „uproszczenie” logotypów w branży modowej, może właśnie chęć wyróżnienia powodowała właścicieli marki Zara. Może znana zasada „wyróżnij się albo zgiń” ma tutaj zastosowanie? Nie znamy oczywiście wytycznych i powodów takiej zmiany więc wyrokowanie pozostaje nam jedynie co do subiektywnej oceny – ładne, nieładne – ale czy skutecznie realizuje założenia, już nie odpowiemy. Na pewno to logo idzie pod prąd całej branży i tylko to co się pojawi w komunikacji argumentującej tą zmianę, pozwoli na właściwą ocenę. Ja bym nie przekreślał tych zmian, ale cierpliwie poczekał co stało za taką decyzją – komentuje dla Wirtualnemedia.pl Bartek Janiszewski, CEO Soul & Mind Brand Design.

Zara krytykowana za nowe nogo. Słusznie? (FOTO)

Na zdjęciu: Poprzednie logo Zara

Nie sposób przejść obojętnie obok mema, który od kilku dni rządzi w sieci. Internauci prześmiewczo przepowiadają, jak logo Zary będzie wyglądać za kolejnych 8 lat.

Które logo jest wg Was korzystniejsze?

Opublikowany przez Sophie Rohart Sobota, 26 stycznia 2019

 

ZOBACZ WIĘCEJ:

Zdjęcia: Materiały prasowe Zara

Zobacz również

Zostaw komentarz

Zostaw komentarz Twój adres e-mail nie zostanie ujawniony